fredag 23 mars 2012

Ont, trött

Tung och lång dag. Psykologbesök på morgonen och därefter jobb till kvällen. Sov bara tre timmar inatt och slarvade bort både frukost och lunch. Ett äpple och en massa kaffe på jobbet bara och sen gick det som det brukar gå när hjärnan är trög men kroppen desto smartare.

Väl hemma var jag yr och så trött att jag lade mig raklång på köksgolvet. Gjorde iordning en ostmacka och med den i magen började jag dammsuga skafferiet:

5 st cashewnötter
4 rutor choklad
2,5 dl havregryn
1 dl mellanmjölk
1 Wasa Husman  med mycket ost
1 avokado

Alltsammans försvann ner i min mage och eftersom jag fortfarande var hungrig (!) bakade jag en kaka:

0,5 dl grahamsmjöl
1,5 tsk flytande margarin
1 ägg
2 msk socker

Nu är jag väl inte panikslagen, bara lätt oroad och besviken på att jag inte kunde unna mig riktig mat när jag så väl behövde det och egentligen var mer sugen på det än på sötsaker.

Fortfarande orkeslös och fasar inför en lång jobbfri helg. De senaste helgerna har jag sovit mig igenom med fördragna gardiner och hårt ihopknipna ögon. Tänk om jag lyckas ta mig ut litegrann den här gången? Och tänk om jag lyckas äta lite riktiga, regelbundna måltider? Bra mat som kroppen blir glad av...

Jobbar förresten på att se med snällare ögon på min kropp (inspirerad av fantastiska Helle) och försöker uppskatta mina nya kurvor. Lätt är det INTE, men jag försöker.
Har faktiskt till och med köpt en ny klänning för att äga nåt som jag inte haft som smal och som inte ger mig panik för att det sitter trängre än vanligt. Byxor står jag inte ut med just nu, men klänningar funkar någotsånär. Inne i affären fixade jag inte att prova, så jag köpte med mig en klänning hem. Tog storlek M för säkerhets skull, men var livrädd att den ändå skulle vara för liten. Sist jag handlade kläder kunde XS vara för stort, nu satt M löst och jag kan utan obehag använda klänningen. Victory!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen och tack för din kommentar hos mig. Får lägga till dig i favoriter så jag hittar dig igen<3

    Känner så himla mycket igen det du skriver i detta inlägg. Nu t ex så kommer sommaren och därmed sitter jag här med alla de kläder jag hade förra sommaren då jag var mycket mindre. Måste köpa nytt. Det är DYRT att ha en ätstörning på många sätt..!

    Nu ska jag läsa igenom dina inlägg.

    Kramar

    SvaraRadera