lördag 17 mars 2012

Huvudet fullt av mat

Ja, jag spammar min egen blogg. Och jag ritade en kanelbulle, för ja, jag har huvudet fullt av mat. Vad det betyder vet jag.

Jag fryser och kommer inte hemifrån, känner mig som en val och vill inte visa mig bland folk. Sköt på lunchen (Skalman, var är du?) och hann bli riktigt hungrig och känner nu hur sötsuget sätter in. Vad hände med blodsockerfjäskandet? Jo, jag satt på min rumpa hela förmiddagen och tyckte inte att jag kunde äta om jag bara satt stilla. Eftersom jag inte åt hade jag ingen ork eller initiativförmåga att ta mig för någonting, och hej, där har vi inte bara min lördag, utan hela mitt liv, i ett nötskal.

Dagens mål är att komma ut en liten stund. En tanke på att det är ok att ligga hela dagen i sängen på helgen om jag vill det svävade genom mitt huvud, men det känns väldigt ovant. Kampen fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar