fredag 23 augusti 2013

Proppen ur och så kommer allt på en gång.
Eller allt är väl kanske att ta i, men jag har fått ett gäng saker gjorda idag. Mer än under hela veckan, faktiskt.

Tyvärr blev natten rätt sömnlös, så jag gav upp redan vid halv fyra och gick ut. Bättre det än att ligga och våndas tänker jag, även om det gränsar till mani att promenera så tidigt. Speedad av övertrötthet och koffein har jag sedan druckit morgonkaffe med en vän, tvättat non stop sen halv sju, handlat en massa mat och ringt försäkringskassan. Viktigast av allt var dock att lyckas ta mig till mötet på ätstörningsmottagningen och av bara farten gick det också vägen. För att inte dippa inför mötet sörplade jag i mig en överbliven näringsdryck. Jag behöver dem inte och jag vet att det hur som helst inte är så jag ska använda dem, men jag var för trött för att fatta matbeslut. Ok som nödlösning.

Nu har jag däckat i soffan och vet knappt om jag vågar försöka släppa ner axlarna. De är i öronhöjd och eftersom dagen inte är slut än vill jag inte trötthetskolapsa redan. Det finns mer tvätt i källaren och massor av rent att stoppa i skåp och lådor. Den rena tvätten från sist jag tog mig i kragen och tvättade(i mitten på artonhundratalet, ungefär) ligger kvar i IKEA-kassen än. Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar